torsdag 30 april 2009

De första klänningarna!

Sagas första klänningar! Innan vi hämtade ut vagnen i lördags köpte vi de här fina klänningarna i storlek 56 på Name It, söta så klockorna stannar!!!
Och med små tights till. Skönt till sommaren -tycker mamman som själv ofta går i klänning och tights!

En liten varmare mössa till hösten blev det också, på rea. Superfin!
Igår kväll var jag och Tias på infomöte på Karolinska. Jag hade gruvat mig för det och räknade med att komma hem med rå-ångest, men det blev inte alls så farligt!

Vi var ett stort gäng gravida med partners som fick körsbärssaft medan vi lyssnade på en barnmorska som berättade om hur allt funkar på KS, samt visade bilder på en stor skärm.
Efter pausen berättade en annan kvinna om BB och eftervård.
Bilder på de inte alltför roliga förlossningsrummen och olika ställningar att föda i varvades med söta bebisbilder som minst sagt lättade upp stämningen.
Jag och Tias hade ju grottat ned oss i förlossningen så intensivt dagen innan på profylaxkursen att detta kändes hur lugnt som helst i jämförelse.
Trots mitt oväntade lugn drömde jag om förlossningar hela natten sen... Bebisen rörde sig nästan våldsamt i magen och jag har inte sovit så bra... Vaknade före kl 6 och var vaken i nästan två timmar. Sov lite till men tar nog en vila innan mitt och Tias restaurangbesök ikväll.

Inga kommentarer: