måndag 27 april 2009

Solig lördag med barnvagnsshopping och trädgårdsmys

Lördagen var en stor dag för mig och Tias;
Vi hämtade ut vår vagn, en Bugaboo Cameleon, på Knodd i Sollentuna. Dagen till ära hade de 20 % rabatt på allt i butiken! -Utom vagnbeställningar... Men vi fick en åkpåse som annars är värd
bra mycket över tusenlappen! Jag valde en chockrosa... Så snygg!!! Vi firade det hela med god lunch på Ulriksdals Trädgård. Grönärtsoppan var god och vi blev alldeles svettiga av den värmande sommarsolen!
Pannkakorna gick inte heller av för hackor.
Sen var det dags för årets stora pelargonshopping. En Mårbacka blev det, till balkongbordet. 82 kr. Sedan blev det tre ljusrosa och två cerisa och vita för 42 kr/st. Jättevackra!
Här är min utsikt nedåt just nu!
När vi gick tillbaka för att låna toaletten skedde ett halvkomiskt missöde... En trädgårdsmästare tappade kontrollen över sin höga blomvagn så den for iväg och kom åt en kran till en vattenslang som började löpa amok. Tias hade just passerat, så endast JAG var i skottlinjen... Vattnet sprutade åt alla håll och jag belv dyblöt!!! Tur att solen sken.
En alldeles för lång promenad senare for vi hem och däckade i soffan.
När syrran kom sen med Erik och lilla Alvar var jag på tok för trött för att vara uppe över huvud taget. Tur att min syster och Tias gjorde det mesta av salladen. Jag borde ha lagt mig men envisades med att hjälpa till...
Efter åtta låg jag hela kvällen, för då var krafterna helt slut!

Inga kommentarer: