onsdag 1 april 2009

Mera Porto!

Det blev en snabbvisit, men ändå en del bilder! Jag har dock tagit dem mer eller minre i farten!Det här är bilder fån vår promenad första kvällen.
Mitt på det stora torget låg detta riktiga spökslott. Trasiga och förfallna hus mitt i annars fina kvarter... ingen ovanlig syn här.
Desto ovanligare är det kanske att det hänger ut svenska flaggor genom fönstren!
Om ni kollar riktigt noga kanske ni ser att det står "Borlänge" i ett av fönstren i detta hus.
Cool skylt! Och snygga fasadbelysningar är de bra på!
-Samt vackra kakelfasader.
Det här kaféet blev vi helt sålda på... men det blev inget fika där, tyvärr.
Snart dax att sova för min del, om jag kan. Ska ju upp mitt i natten.
För övrigt så måste jag få gnälla lite... Har ont överallt!!! AJ! Så fort jag reser mig upp, vrider mig fel eller vad som hellst! Blev det värre av promenaden tro? Jag ville gå runt hela sjön men hindrade mig för att slippa få superont hela kvällen. Gick med korta steg, långsamt... vilket jag måste nu. Inte lätt när man som jag brukar rusa fram med långa steg och springa om folk i tunnelbanan... Nu är det jag och pensionärerna som pinnar på medan människor går om en. Hela tiden.
Plötsligt är det jättejobbigt och städa å plocka... böja sig, gå, allt! Shit, jag hoppades att min graviditet skulle fortsätta att vara lätt att tas med...

För övrigt har jag idag fyllt i en Spärrtjänst-blankett på nätet... för att lätt kunna spärra alla mina kort etc om jag blir av med plånboken. Tio kort tar sin tid att fylla i. Mitt namn och personnummer ska stå i olika rutor vid varje kortnummer. Det ska stå om det är VISA eller Klubbkort och vilka som utfärdat det. TVÅ gånger har jag fått fylla i samma formulär nu! Ena gången blev det error när jag postade formuläret, andra ggn tänkte jag skriva ut det för att vara på den säkra sidan, men allt fick inte plats på papperet så jag skulle ändra format, höll på å trixade tills hela Firefox hängde sig!!!!!
-Gravid-utbrott... Klarar inte sånt.
Nä nu ska jag borsta tänderna eller nåt. Låtsas att jag inte är hungrig... och gå och lägga mig.

Inga kommentarer: