lördag 4 april 2009

Barnvagn och vårmys i Sollentuna

Idag har vi gjort något stort; Vi har köpt barnvagn.Det var rusningstrafik inne på Knodd i Sollentuna när vi kom dit. Vi stod i myllret av barn, föräldrar och växande magar och funderade... länge... på vilka färger vi vill ha på vår nya Bugaboo... Brun+sand? Grå+svart? Rådfrågade personalen och delgav våra fundertingar och det slutade med mörkgrå underdel och off white-färgad top (suflett + "täcke"). Snyggt! Vinterhjul plussade vi på för att även i sommar klara guppiga skogsvägar i Roslagen eller i Trönö. Och så blev det en mugghållare. Lite high tech måste man ju ha!
Vi blev nog kvar på affären i nästan två timmar, så nu var det dags att lapa lite sol!!!
Jag fick slänga av mig både jacka och kofta när vi fikade i Ulriksdals trädgård, mums!
Årets första utefika i Sverige var en ren njutning.Supervarmt var det. En humla surrade runt oss och en hungrig och otålig hund gnydde vid bordet bredvid. Solen värmde och det var så skööönt...
Sedan gick vi en skaplig promenad runt Ulriksdals Slott. Oj vad fint! Hit måste vi fler gånger! Speciellt i sommar... med barnvagnen. Mysigt!
Vårglada!
Hemma i Solna väntade Ankis på oss. Vi handlade, gkorde urgod mat, lax i ugnen samt rostade rotfrukter och god sås.Åt som hästar innan Ulf kom på glassfika. -GB-glass med äkta grädde och jordgubb, en klar sommarfavorit!
Bebben har varit väldigt lugn idag. Men när jag låg i soffan sen sparkade den några gånger och Ankis såg det på magen från en och en halv meters avstånd! Häftigt! När hon sen skulle försöka känna sparkarna var bebisen lugn som en filbunke...
Så jag drack ett glas kallvatten och la mig ner för att se om det funkade, och japp! Nu fick hon äntligen känna bebisen sparka! Hon, mamma och Tias är de enda som lyckats känna det hittills. Sussi gjorde ett tappert försök igår, men icke!
Jag har varit lite duktig förresten och skött mig enligt sjukgymnastenas alla regler:
-Igår innan Sussi kom gjorde jag alla 12 gravid-övningar jag fått, upprepade varje övning mellan tio och tjugo gånger på en filt vid balkongdörröppningen.
-Inatt sov jag med en kudde mellan knäna för att inte det övre benet skall falla snett över det andra, samt en kudde under magen (i sidoläge), och jag har haft mindre ont idag, JIHOOOUU!
-När jag ligger ner och ska resa mig upp försöker jag göra det i stelt läge också, som en staty med böjda ben. Det ser inte vetigt ut men det funkar det med!
-Samt att gå med det väldiga foglossningsbältet över höfterna när jag städar och donar här hemma.
Nu är det läggdags!!!
God Natt!

Inga kommentarer: