söndag 19 april 2009

Vår i Bergianska Trädgården

Idag var systers familj piggare, så vi gjorde en härlig utflykt till Bergianska, där vi fikade i snålblåst och solsken i Japanska Trädgården.Oscar kastade stenar i vattnet medan jag och Elin fick ha lite systersnack!
Vi myste i solen och gick en promenad längs med vattnet.
Oscar var fascinerade av de stora grottorna.Lite kalla vindar drog förbi men solen värmde skönt. Förvånansvärt många blomarter blommar redan men än fler skyltar med mystiska texter står nedstuckna i jorden, så vi får nog ta minst en promenad med barnvagnen i sommar då ännu fler annorlunda blommor tittat upp!
Jag var ner med jättemagen och krälade runt på marken... Vad gör man inte..?!
På väg till bilen blir jag och pappa omkörda av en bil där de diggar opera-schlager så det dånar. En go familj!!!

Alla bilderna är tagna med pappas nya Nikon D40, väldigt bra resultat tycker jag!
Jag plåtade som en tok förstås! Pappa tog dock bilden på stenkastningen och bilen.

Vi är supertrötta ikväll igen. Har gjort god wok och sett på Wipe Out till kvällsfikat. Haha, riktigt kul faktiskt! Galen underhållning där Bingo Rimér och andra tokstollar studsar på jättebollar, blir boxade av en klättervägg, springer på kuddar i vatten och får bada i lervälling!

Inga kommentarer: