tisdag 7 april 2009

Ett sovrum - nu för tre!

Ikväll har vi legat i som bara den! Vi tog det stora steget och började stöka om i vårt fruktansvärt röriga och dammiga sovrum. Det behövdes kan man säga... Men vi gjorde det för bebisen.

Vi hade en plan över hur rummet skulle se ut när det var klart. Mina idéer om var skåpen skulle stå var nästan huggna i sten. -Men när vi väl ställt dem på plats såg det trångt, assymetriskt och allmänt konstigt ut. Så vi fick tänka om helt och Tias var den som knäckte nöten.

Nu får vi ett trevligt sovrum med plats för en bebissäng på min sida om dubbelsängen.

-Perfekt!



Här mellan sängen och väggen skall bebisens säng stå.
Äntligen är spegeln uppsatt också! Jag har saknat att inte kunna se mig i helfigur när jag satt på mig nåt tveksamt... Magen i en spegel och bena i en annan är inte att föerdra om man vill veta hur man ser ut. Särskilt inte då min kropp förändras hela tiden!!!
Mitt nattduksbord med alla tillbehör... mammaböcker, Desigual-reklam, nässpray om jag blir i nöd, hudkräm, magkräm.....
En ursöt mobil till vår älskling från min mormor Ulla. Köpt på Kungsboden förstås!
Billy-bokhyllan skall bli klädförvaring m.m. Framför allt för bebisens grejer. Dörrar skall på, med snyggt tyg!
Det lilla skåpet under mitt smyckeskåp är Billyn som jag haft mina egna kläder i en längre tid. Praktiskt!
Jo visst har vi hunnit köpa lite bebisgrejer. Dinglisen i form av en ursöt och mjuk kossa samt de vita kläderna är från faster Ankis.
De här garderoberna klädde vi redan då vi bodde i förra lägenheten. Jag gillar tyget!
Överkastet är från Ellos. Mjukt och gosigt!
När vi precis börjat kvällens stora röjning såg det ut så här:KAOS!!! Då var det inte roligt!!!!!
Men nu är det ju både harmoniskt och... urmysigt faktiskt!
Jag gjorde pannkakor mitt i alltihop, och när vi var klara fikade vi till The Mentalist på TV3. Skönt att få lägga sig i soffan och slänga upp fötterna en stund.
Bebben har varit ganska vild i en timme nu. Sparkat, hickat och vridit sig åt olika håll. Det pulserar i hela magen, haha! Jag är i vecka 30 + 2 hela dagar nu, häftigt! Har kommit långt! Tio veckor kvar bara.
Cyklade ner till sjön förut och varvade den till fots. Lite ont sen. Men skönt var det! Soligt, fint fast blåste lite kallt. Är less på att frysa nu!!!
God natt å sov gott alla nattugglor!

Inga kommentarer: