lördag 4 april 2009

Tjejkväll med Sussi

Vid 5-6 tiden igår kväll kom Sussi. Med en tung ryggsäck och två stora kassar med heminredning, mestadels till sin nya balkong. Snygga grejer!
Sen blev det tjejkväll för hela slanten, vi babblade på, fikade, handlade och gjorde URGOD pastasallad med kryddkorv stekt i skivor, avocado med mera. MUMS!!! Sussi fascinerades av min mage som inte direkt är diskret längre.Vi åt oss nästan fördärvade innan vi tog fika med chokladbollar och lösgodis.....
Kollade bilder i datorn och såg filmen Troja. Jag insåg att jag inte kan ha hängt med vidare på historielektionerna i skolan, för jag visste inte nåt mer om Troja-storyn än att Akilles på något vis skulle skada sin häl, haha... Det gick i alla fall upp för mig varför datavirus ibland kallas för Trojanska hästar. Bättre sent än aldrig..!
Sent i säng och upp halv nio för att Sussi skulle hinna på tåget hem till Borlänge.
Hoppas vi syns snart igen!

Inga kommentarer: