måndag 6 april 2009

A hard night´s day

Inatt sov jag riktigt dåligt. Snurrade runt, svettades, vaknade med ryggont, örvärk, kissnödig och täppt i näsan. Tias sov också dåligt. Han frågade mig mitt i natten om han kunde göra nåt för mig. "Klia mig på ryggen..." svarade jag trött och sömndrucket varpå han gjorde ett försök men somnade mitt i kliet.
Min klocka ringde halv nio, så jag ställde om den till halv tio för att få lite mer sömn. Jag somnade... och flöt iväg i en enerverande stressdröm. -Jag skulle ut och resa med en reporter på TV4, och denne reporter var slarvig och skulle in i antikaffärer, träffa folk etc, så vi missade tåget! Nästa tåg gick om en timme. Då somnade han på ett café, medan jag kom på att jag glömt batterier och laddare till kameran... och stativet!!! Tåget skulle nu gå om en kvart! Panik!!!
Jag vaknade med ett ryck. Drog en djup suck innan jag kände bebisen hicka i magen. Jag lade handen på och fick känna en halvtimmes morgongymnastik eller något där inifrån. Gosigt! Ett bra sätt att vakna...
Nu efter frukost och morgondusch har jag påbörjat någon slags storstädning i sovrummet. Vi ska göra om en del där för att vår nya familjemedlem ska flytta in. Gosigt skall det bli! Ja, den får inget eget rum än. Vi ska försöka hitta ett annat boende i höst eller nästa vår och då behöver vi ett rum till så vi både får plats med mitt kontor och ett barn.

Inga kommentarer: