söndag 5 april 2009

Vårpromenad och fotbollsfyllosar

Idag har bebben varit vild. Det känns så i alla fall. Den vrider sig, sparkar, ändrar ställning, sträcker sig och hickar. Jättemysigt tycker jag, som aldrig tröttnar på att känna rörelserna med handen mot magen.
Både jag och Tias sov rätt dåligt inatt. Så vi tog igen det med en lång och seg morgon. Jag har varit på mindre bra humör kan jag säga, men det kändes lite bättre efter denna promenad runt Råstasjön.Vi mötte Ankis och Ulf längs "Hälsans stig", hittade ett fällt träd med massor av videkissar och plockade fina påskris.
När Tias var liten stoppade han in en videkisse i näsan och fick åka till doktorn. Han fick inte ut den helt enkelt! Som Madicken och ärtan, haha...
Annars har det varit full fart i Solna idag. Den stora supardagen skulle man kuna säga. Fotbollsallsvenskan drog igång med buller och brak. När vi åt frukost satt ungdomar och söp bland träden mitt emot. När vi gick ned till sjön tio i tre skulle matchen precis börja. Köerna in till Råsundastadion var långa, det stank öl, många raglade, polisen vaktade och diverse AIK-vrål kunde höras inifrån stadion.
Jag tänkte att sådana här dagar vill jag inte gå ut med barnvagn i Solna Centrum.........

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar vara nåt speciellt med videkissar. Pappa stoppade in en videkisse i örat när han var liten, som självklart fastnade.

Unknown sa...

Haha, de är väl mjuka och gosiga... men ack så lömska!