måndag 6 april 2009

Vårstädning på balkongen!

Hu, så det har sett ut på vår balkong hela vintern!
Plaststolen ställde jag ut för glassätningsändamål förra veckan. Men nu vill vi få sommarfint här!!!Vi släpar in allt, Tias dammsuger...
och så åker vi sightseeing i hissen upp och ner (prickar in rusningstrafiken vid 5), tills vi lyckats få upp skidor, julkrubba m.m. på vinden och istället fått ner våra utemöbler.
Nu börjar det likna nåt! Vi vill dock gärna impregnera möblerna med något innan vi gör riktigt fint med ljuslyktor, duk och blomma på bordet.
Jag cyklade tidigare ned till Råstasjön och gick runt nästan halva sjön, myste i solen på en bänk medan säkert femton barnvagnar passerade. Vände sedan hemåt. Lite stel. Jag hade ju tots allt rivit ut och vädrat sängkläder, klättrat på pallar för att nå höga hyllor med dammtrasan, städat nattduksbord (jag hade nog historiens rörigaste och dammigaste...) och rännt runt hela dagen.
Efter balkongstädningen gjorde jag en broccolipaj. Sen har vi bäddat. Efter det gjorde jag kväll!!! Ont i hela kroppen. Legat i soffan och sett Packat & Klart... å undrat hur många år det kommer att dröja innan jag kommer till Miami.....

3 kommentarer:

Maddix - Mamma & Gravid sa...

Hittade bloggen på familjeliv! Mycket fina bilder och mysigt innehåll! Kommer absolut att följas! Ha en härlig dag! =) / Madde

Unknown sa...

Tack!
Kul att höra!
Ha en härlig dag du med!

Maddix - Mamma & Gravid sa...

Tackar =) Absolut, det gör vi! Planer för veckan?