torsdag 16 april 2009

Barnmorskerapport

Jo då, lågt blodtryck och barnets hjärta slår som det ska. Allt är frid och fröjd. Perfekt!
Det som stör mig är att min barnmorska verkar ha en uppfattning om mig som inte stämmer.
- Jag berättade om stressen i TV4-redigeringen en gång för länge sen och sedan dess tror hon att jag stressar jämt och att jag bagatelliserar detta. -Att jag jobbar för mycket och inte tar hand om mig själv... Och att det kan straffa sig på alla möjliga vis! Grejen är att jag nu är hos barnmorskan varannan vecka, och jag har jobbat en dag på 1,5 månader! Hon har verkligen inte koll...
- Hon tror att jag är en riktig slarver också. Bara för att jag glömt ta Mitt Val Kvinna-tabletterna ibland, och för att jag inte lämnat papperet om pappa-grupper till Tias efter mitt besök där i vecka åtta. Enligt mig så fick jag inget papper! Och med tanke på alla trådar jag håller i ständigt, och allt jag har i huvudet så är jag ingen slarver!
Jag tycker över huvud taget inte om när folk kommer med pekpinnar, och det gör hon ganska ofta.
Hon var dessutom väldigt oförstående angående varför vi gjorde 3D/4D ultraljudet. Jag sa som det är, att det var ren nyfikenhet. Jag ville se mitt barn! Jag längtar efter bebisen och vill se hur den ser ut! Nyfiken!!! Är det så konstigt? Först när jag nämnde att man får fina bilder som ju är kul för barnet att se när det blir större, verkade hon förstå lite bättre...

Nu har jag vilat, ätit och laddat så gott jag kan för en kväll i sportredigeringen på TV4. Känner mig väldigt osportig men det går nog bra.

Inga kommentarer: