onsdag 8 april 2009

Grannfika och påskäggsfix!

Himlen är grå. Solen lyser men försvinner emellanåt. Jag sitter och väntar på hungern... allt för att kunna få ner lite mat innan dagens stadstripp.
Jag var på fika hos grannarna, som bor snett under, klockan tio imorse. Jättetrevligt och väldigt ovanligt! Vi bor i ett supertrevligt hus där man ofta stannar för långa pratstunder i hissdörren, så varför inte ta en fika när det skiljer en trappa mellan bostäderna?! Tjejen är i min ålder och har också jobbat en hel del inom mediebranchen så vi har en del att prata om. Det visade sig att hennes kille är idrottslärare också, precis som min Tias! Stora bullar, chokladbollar och te blev det. Och dryga två timmars pratstund om jobb, barn och allt möjligt. Nästa gång blir det balkongfika, var vi slående överens om. Härligt!
Påsken står nu i antågande och påskägg ska fixas. Jag snålar väldigt på stadsutflykterna nu när jag inte har nåt SL-kort, så det blir till att fixa allt på en gång. Inte så bra med tanke på att jag numera är ständigt kissnödig, det är jobbigt att gå och stå för länge och mitt tålamod är sämre än vanligt.
De här muggarna som jag köpte i Porto ska i alla fall fyllas, helst med annat än godis... till Oscar och Alvar. Deras pappa har fyllt år så en present skall hittas. Tias ska självklart ha något... och så måste jag till skönhetssalongen och fylla på med egna Nimue-produkter innan priserna höjs nästa vecka.
Nåväl, nu är jag hungrig, YES!!! Hoppas jag har något att äta bara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesöta muggar!
Härligt att fikat blegv så lyckat.
OCh sovrummet blir nog bra - även för tre. Mobilen är vansinnigt söt! Precis som bebbens mamma!
Kramar från M.

Unknown sa...

Kram på dig med!!!
=)