fredag 24 april 2009

Sol, vår och redigering

Vad underbart att våren är här!!!!!!
Jag lunchade med syster i Humlegården idag. Vi tog dit matlådorna och myste i solen. Lovely!
Lite promenad blev också innan jag stressade på ettans buss till Gärdet för nio timmars redigering på TV4.
Kul att vara i nyhetssvängen på kvällstid igen, bland folk jag känner och med uppgifter jag kan. När jag sist var här var jag på Sporten och kände jag mig som ett hemligt ufo med magen i vädret... men den här gången har jag träffat mer folk som jag känner, kunnat snacka lite skit och känt mig som hemma igen! En del roliga kommentarer har jag också fått (Jag är ju här så sällan att min mage blir större för var gång). Som Kristina; "Men GUD vad gravid du är!!!" eller Ola; "Har du mage?! Det har jag med... eller jag menar min tjej, vi ska också ha barn!" Riktigt kul.
Nu pågår SJF:s årliga fest för TV4-folk och jag önskar lite att jag var där... Det var så kuuul förra året, jag dansade massor! Men nu slutar jag kl 23, så det känns lite knepigt... att släntra in så sent, gravid, trött och rädd att bebisen inte ska gilla discomusiken, haha!
Nåväl, Tias hämtar mig i alla fall i kväll. Och jag ser fram emot en solig och varm morgondag! Vi ska hämta barnvagnen och sen mysa i solen. Kanske till och med unna oss besök på någon uteservering under kvällen...

Inga kommentarer: