onsdag 29 april 2009

Förlossningsförberedelser och modemväntan...

Nu händer det saker...
Igår kväll var vi på profylaxkurs för att lära oss andas avslappnande och slutligen få en lättsammare och mindre smärtsam förlossning. Annas Profylax håller i kurserna och vår kursledare var riktigt bra. Synd bara att jag alltid har tyckt att det är läskigt att fokusera på andning och tänka mig in i kroppen för mycket. Var nästan svimfärdig efter första delen. Sen gick det bättre. Vi fick öva på att spänna halva kroppen och slappna av i andra halvan samt att profylaxandas medan partnern nöp oss i benet. -Värksimulering. Just den delen lyckades inte jag och Tias särskilt bra med. Andningen ska ju döva smärtan men för mig gjorde det precis lika ont när jag profylaxandades som när jag inte gjorde det. Hoppas hoppas att övning ger färdighet, för då skulle jag känna mig så mycket lugnare fram till förlossningen...
Vi har i läxa att till nästa vecka komma på något vi skall tänka på när värken kommer, för att kunna möta den. Samt fundera på vad vi är oroliga för inför förlossningen. Vi skall också bygga upp en målbild så vi lättare tar oss igenom hela förlossningen.
Ikväll ska vi på Infomöte på Karolinska. Allt på en gång känns det som, och jag börjar känna förlossningsrädslan närma sig. Hilfe! Jag har gruvat mig för att föda barn hela livet och nu är jag snart där!

Förutom väntan på vår älskade bebis så inväntar vi ju även ett nytt modem från Telia... Fick igår svar från killen från Kundtjänst som kommenterat i min blogg i förrgår, och han sa att de på Telia inte räknat med att vi skulle få vårt modem före helgen!!!!! Är inte det helt sjukt! Modemet dog i lördags helt utan yttre påverkan, vi fick tag på supporten på söndag morgon och ska behöva vara utan bredband och TV i över en vecka!!!!! Min nya kontakt på Telia skulle själv försöka fixa så vi får modemet imorgon, och det är väl det minsta man kan begära. Hoppas han lyckas, för jag hatar att ha ont och bli liggandes och inte ens kunna sätta på TV:n. Dessutom är det skönt att kunna blogga eller surfa i 5-10 minuter åt gången då och då istället för att boka en bibliotekstid på två timmar... när man har ont i ryggen. Tur att jag har en iPhone, för annars hade vi haft svårt att hitta till Profylaxen, hitta bussar som går till KS, hålla kontakt med vännerna på Facebook etc.

Inga kommentarer: