onsdag 22 april 2009

Brödresultat och ultraljudsrapport

Så här fint blev brödet som Tias blev klar med närmare tolv inatt.Mmm... mumsig nattmacka!
Perfekt bröd! Tias var än mer förvånad än jag.
Och lika gott var det idag...
... då vi gick upp tidigt för att åka på ultraljud.
Väl inpackat. Snart ska limpan ner i frysen!

Ultraljudsundersökningen gick jättebra. Bebben var lika frisk som vanligt och väger nu nästan två kilo!!! Inte undra på att magen är tung och att det känns lite wierd när hon skruvar på sig där inne. Inatt höll hon på mer än någonsin och jag kunde känna hur en kroppsdel i storlek av en liten armbåge tryckte utåt och drog längs min hand när jag höll mot magen. På gränsen till obehagligt. Men jag gillar att hon rör på sig. Hoppas hon vänder sig i tid också, att hon inte bestämt sig för att sitta upp resten av tiden!

2 kommentarer:

Turid sa...

Ja, vi har blommor på magen båda två, men min är lite mindre!!!
Men jag avundas dig!

Unknown sa...

Hihi, ja. Men nu vågar jag knappt ha den fina blom-topen från Desigual, rädd att den skall töjas ut och bli oanvändbar efter graviditeten!
Svårt att klä sig i detta tillstånd. Annars är det jättehäftigt att jag snart ska få en bebis!