måndag 27 april 2009

Balkongmys, bebismage och Telia-ilska

Äntligen!!!
Jag längtar hela året efter att kunna sitta på balkongen i solen och mysa.Tias planterade pelargonerna under söndagsmorgonen så nu börjar det dessutom bli lite finare här ute. Om jag hade tid, lust och ork skulle jag ha målat bordet och stolarna i vitt! Men nu när jag är gravid kommer det inte på fråga!!!
Efter en liten shoppingtur blir det TipTop... intullade i filtar och med ullkofta på.
-Balkongmys på hög nivå!
Söndagens magbild ser ut såhär!
32 fulla veckor och sex dagar har jag gått och jag längtar fasligt tills lillan kommer ut!!!
Igår tittade vi på hela ultraljudsfilmen från Tittut. Många omöjliga filmsekvenser blev det. Händerna för ansiktet och svårt att urskilja vad som visas på skärmen. Men det tar sig! När hon grimaserar i slutet på filmen, och ler flera gånger... Åh, vad söt hon är!!!
Vi är fortfarande utan internet och TV hemma. Får väl det nya modemet tidigast imorgon. Jag är glad att jag upptäckte denna gratis surfmöjlighet på bibblan!!!
Har ringt och krånglat med Telia tills mina graviditetshormoner tog över å jag slängde på luren! -För att börja böla... De är helt omöjliga att få hjälp av! -Alltför ofta!
Detta telefonsamtal började med att jag skulle tala in vad jag ville ha hjälp med och råkade harkla mig vilket sabbade allt. -Så jag fick knappa mig fram, för de tyckte väl att jag var ett omöjligt fall som inte kunde prata rent?!
Eftersom det var dåligt ljud på deras telefonsvarare med olika valalternativ valde jag "övrigt" och sen "pågående leveranser"... och fick prata med en kvinna som inte kunde se att de skickat nåt modem till mig. Jag visste att Tias pratat med "felanmälan", så jag blev kopplad dit, fick knappa in mitt telefonnummer för andra gången och lyssna på diverse alternativ. Killen jag fick prata med där såg inte heller att de skulle ha skickat ett modem, så jag blev kopplad till bredbandsavdelningen... -Fick knappa in mitt nummer igen, och inte bara lyssna på olika alternativ utan få en massa råd för vad jag skulle göra om en lampa blinkade etc, att jag skulle starta om, vänta och sen trycka sjua... och sen vidare instruktioner, länge höll det på. Där BRAST det för mig. ENOUGH!!! Jag ville ju bara veta när vi får vårt modem! -Som inte borde ha pajat i första taget.
Ikväll ska jag plåta Syster på en gala där hon kan vinna ett stort pris av Stockholms Stad. Det handlar om kvinliga entreprenörer och hennes nystartade företag Big Day. Hon jobbar som bröllopskoordinator och fixar barnkalas och annat. Superduktig är hon, så jag hoppas hon vinner!!!

1 kommentar:

Telia Kundservice sa...

Hej!

Jag tycker det är tråkigt att läsa att du inte har fått den hjälp du efterfrågat när du har varit i kontakt med vår kundservice. Du får mer än gärna kontakta mig via länken nedan så skall jag undersöka vad som har skett med leveransen av ditt bredbandsmodem.

Med vänlig hälsning

Anton Agermark
http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515