torsdag 19 mars 2009

Trönö, snöprytt och vackert

Efter en stressig morgon, ett försenat X2000 och en trevlig resa bredvid en berest kvinna från Höga Kusten anlände jag till Söderhamn där jag släpade min tunga resväska av tåget och tittade bort mot ingången av Resecentrum. Ingen pappa... så han är inte här än, tänkte jag innan jag tittade åt andra hållet och såg en välbekant gestalt med blicken långt bort åt fel håll. Haha, där stod han ju!
Vi påbörjade resan mot Trönö och stannade på en väldig Loppis där jag fann en ursöt gammal broderad påskduk för 25 kr!
Sen var det hem till Rappsta, kissa och få sopplunch. Mums!Vi har lyssnat på Spotify, kollat in gamla svartvita bilder, vilat och sen tagit en sväng till stugan i Tygsta. Kom dit lagom till solnedgången.
Jag såg lite knasig ut, jag vet! Haha... som en tomtemor med smånissar i magen!
Kallt var det. De hårda skoterspåren höll oss uppe på ytan men vi var båda trötta. Pappa i sviterna av en förkylning och jag... gravid; ) -Flåsig och dan!
Så nu är vi hemma igen. Jag blir gladeligen ompysslad. Härligt, snart mat igen!
Ikväll hämtar mamma och jag lär väl fara emellan fram till tisdag då jag åker hem till Stockholm igen.
Alvar fyller två år på riktigt just idag, så GRATTIS min lilla gosling!!!

Inga kommentarer: