tisdag 17 mars 2009

Vår snygga lampa!!! -Och mammafunderingar...

Den här snygga lampan köpte vi på auktion i Norrskedika i somras. Och nu ÄNTLIGEN har den kommit till sin rätt!Vi bytte ut den extremt fula miljölampan och satte i denna lite svagare genomskinliga, och kolla in ljuset!
Wow! De små glasbubblorna reflekteras i hela rummet!
Vi gillar verkligen att inreda. Kuddfeber har vi haft på Indiska (önskar dock att man kunde köpa kuddfodralen separat, så man slapp köpa så många kuddar), soffan är från Duka Home, ljuslyktorna i form av kronor på bordet är från Spiti...
och de här lyktorna är från Mish Mish här i Solna!
Snyggt!
Idag har jag mer eller mindre gjort klar en bröllpsbild-leverans, hämtat ut bilderna och skurit till dem.
Och så har jag tränat på SATS... kanske för sista gången. Har sagt upp medlemskapet för att SATS Gärdet ligger avsides vilket får träningen att kännas bökig. -Dessutom kan jag ju ändå inte träna snart, och när jag ska börja träna igen efter förlossnigen kanske jag hellre promenixar till Vasalundshallen! Mitt medlemskap går ut 1 april... så kanske blev det sista träningen idag.
Det kändes lite vemodigt faktiskt... som att säga hejdå till mitt gamla liv. Var jag en annan Ida innan jag blev med barn??? Jag är i alla fall under förvandling. Och det känns konstigt ibland. För jag tycker om den person jag var förut också. Och jag kommer aldrig tillbaka! När graviditeten är över ser jag kanske ut ungefär som förr, men då är jag mamma!!! -Och har ansvar för ett litet barns liv, vilket gör att jag självklart måste slänga iväg mitt ego åt fanders!

Fika hos syster och smågrabbarna sen, som blev sååå glada åt marsmallowsklubborna de fick från Barcelona. Söta. Men sen blev de vilda och högljudda, slog sig och skrek, försökte kräva saker av sin matlagande mamma hela tiden o.s.v... som sig bör timmarna efter dagis vad jag förstår.

Nu ska jag och Tias fika. Mysigt! Bebben har varit vaken och sparkat lite och den gör mig så lycklig...
Jag trodde jag skulle tycka det var jobbigt att träna med magen... just för att folk faktiskt tittar! Men jag kände mig bara stolt idag. Och lycklig när jag såg min runda mage i spegeln i omklädningsrummet. Jag kan föreställa mig barnet där inne. Det får mig att le. Precis som på kvällarna när jag ska somna och känner små sparkar och vridningar och funderar av vad bebben gör där inne!
Kram kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej vännen!! ooootroligt snygg lampa! så häftig. hihi
va fin du är! jättevacker med magen! den toppen med stora blomman på magen är helt magisk!
GO GO Barcelona! skoj å se bilder därifrån.. drömde mig bort igen hihihii kan lugnt tänka mig att åka dit igen men med annat sällskap denna då!!!!!!
massa kramar till er alla 3 från Sussi/Ljungberg och vovven Bonzo jag är vakt åt nu nån vecka till.
(jag äääälskar hundlivet) :)

Unknown sa...

Tack!!!
Kul att du får pyssla om en vovve! Hälsa den och Ljungis!
Kram!