lördag 7 mars 2009

Tjock i Barcelona!

Hola!
Oj, vilket langt uppehåll... Vad gör man när man hamnat på ett hotell i Barcelona utan dator??! Nu sitter jag på en Sportsbar på La Rambla och skriver... i ren desperation, haha!
Det är speciellt att resa nar man ar gravid... Som ett overgångsstadum mellan frihet och småbarnsfamilj. Ok, vi kan göra vad vi vill, vilka tider vi vill... men jag orkar inte med lika mycket... och så blir jag ju kissnodig hela hela tiden, och bara MÅSTE pa toa!!! -Som när vi skulle upp till Parc Guell... Långt upp på ett berg, dåligt skyltat... och jag var sa kissnodig att jag holl pa att dö, och alldeles flåsig!!! Vi lyckades komma på en buss till slut... och hade turen att komma ända till parken (vi trodde inte vi skulle komma dit förrän fi plötsligt var där). Puh... lång och slingrig var vägen dit. Men där fanns... den hemskaste toalett man kan tanka sig, som helt klart blev dagens räddning; En låg, nedpissad porslinsskål...
Nåväl, parken var helt underbar, å det var värt allt. Gaudi är fantastisk!!! Sagoslotten... wow!
Vi har haft sana underbara dagar, så vi är supernöjda! Igår var vi länge och väl pa stranden och bara myyyste i solen!
Ett till gravid-dilemma är dock att jag måste äta oftare... frukost (ingår i hotellpriset turligt nog), mellis, lunch, mellis och middag... -och blir tokig om jag inte får mat i tid. Det blir mycket papatas bravas eftersom jag ju inte heller vanligtvis äter sa många andra tapas-rätter; allt med svamp och skaldjur... Nu när jag inte heller får äta icke genomstekt kött, parmaskinka och opastoriserade ostar blir det ju riktigt svårt... Men gott är det... med friterad potatis och aoli... Inte så nyttigt, och börjar bli tjatigt nu, men annars så!
Ett glas öl på kvällen går ju inte heller an... Så det har varit lite småjobbigt, haha... Man är ju van att unna sig nar man är utomlands.
Barcelona är i alla fall en underbar stad. Vi bor mitt på Ramblan (en riktig turistgata med skådespel, butiker och restauranger)och får se mycket kul. Hotellet är helt ok, och våra utflykter har varit urmysiga.
Nu ska vi ut och shoppa mer, mest pa Desigual, nytt favvo-märke för mig, ala Barcelona, haha!!! Lite svårt att prova kläder när man mer och mer ser ut som en flodhäst, men ändå!
Kram på er alla där hemma! Imorgon flyger vi hem igen, och då ska jag snart se till att lite bilder trillar in!!!

Inga kommentarer: