tisdag 10 mars 2009

Spanien dag 2-3: Shopping och vilse i bergen

På väg ut för att göra stan. På hotellet är ännu inte hissarna igång, men det kommer..... Frukostbuffén är mäktig i alla fall!
Denna dag går i shoppingens tecken. Vi scannar Barcelonas klädmarknad, kollar inredning och snurrar runt, går in i nån fin kyrka och vilar fötterna och hämtar andan... och äter potatas bravas på Tapa Tapa, förstås!
Haha, kom på att de ju bara måste servera kycklingspetten genomstekta, och där hade vi rätt. Gott!
Denna dag fikade vi och höll oss i trim lite bättre. Stupade ändå i säng utmattade.
Jag var nöjd och glad åt The Beatles-örhängena Tias köpt åt mig samt denna kjol som jag köpt själv! Desigual förstås. På rea, en medium kvar i hela Barcelona, gissar jag (som vi letade)! Och jag kan ha den under magen! Än så länge i alla fall! Se själva:
Jo, dag tre börjar med ett äventyr som jag nämnt tidigare... Vi ska kolla in Gaudi har vi tänkt, men det är långt mellan T-banestationen och Parc Guell...
Långt upp för ett berg, och jag är förstås hemskans fruktansvärt kissnödig, vi vet inte var vi är, hoppar snart på en buss i vild förtvivlan, och när jag tror att vi är helt fel, och ångesten är ett faktum...
... är vi plötsligt dääär!!!
Haha, den värsta toa jag besökt i mitt liv räddar min dag, och jag blir genast glad igen!
Bilder från den fantastiska parken med Gaudis häfiga skapelser kommer imorgon!
God Natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt kul att titta på alla bilder från Barcelona. De skulle ha räckt till flera mittuppslag, skriver din muvel till mamma.

Unknown sa...

Haha, ja det hade varit kul att få täcka några mittuppslag faktiskt!