lördag 21 mars 2009

Solig lördag i badrummets tecken...

Idag har solen värmt våra frusna vintersjälar. Men lite kallt
har det ändå varit.
Dagen började med att allas vår Trönö-snickare Tommy kom på halvt oväntat besök medan jag, mamma och Christer tussade runt i morgonrockar, haha... Snygga var vi vill jag lova! Tur att Tommy känt en sen man var liten. Det hade varit värrre om nån annan dykt upp!
Mamma hade gladeligen fått känna några bebissparkar i min mage även idag, och efter stor genomgång med Tommy, av toaletterna som skall byggas om, snyggade vi till oss och for in till stan. Lånade med oss diverse tapetprover och badrumsmattsbitar på en färgaffär innan vi for till Coop och köpte två toalettstolar och en kyl & frys, billigt och bra! Duschkabinen blir visst billigare på måndag...
Jag blev världshungrig förstås och min förstående mor bjöd oss på mat på Coops restaurang.
Väl hemma har jag och mamma gått en hääärlig promenad runt Berge. Jag gillar mammas uppkäftigaste vantar!!!
Sen har vi installerat webkamera och pratat med Tias på Skype, ätit gott och så har jag vilat magen lite.
Det är så skönt att vara i Trönö!
; )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en härlig dag! Hälsa mamma! Om hon kommer ihåg vem jag är?! :)

/Katrinne

Unknown sa...

Japp det gör hon! Hon hälsar tillbaka!
Ha det gott!