måndag 2 mars 2009

Barnmorskerapport

Idag har jag gjort min första riktiga undersökning hos barnmorskan. Hon har mätt symfus-fundus-mått, dvs livmodern, ungefär barnets längd i hopkurat läge om jag förstått det rätt. 23 cm, helt normalt precis som järnvärde, blodsocker och allt annat hon kollade. Suveränt! Lågt blodtryck bara, 95/60, men det har jag jämt och det sjunker ju när mitt hjärta ska pumpa blod till en till persons tillväxt!
Bäst av allt idag var att jag fick lyssna på barnets hjärta! Det lät verkligen som en galopperande häst!!! Haha... Gulligt! 145 slag i minuten låg det på. Normalt även det. Skönt. Bebben var vaken och pigg där inne i magen.
Inatt när vi lagt oss var den väldigt i farten! Sparkade på oss båda, haha!
Jag har nu tvättat, provat kläder som bara den och strukit massor. Imorgon ska vi ju till Barcelona! Superkul! Så nu ska jag bara ut på stan och leta skor och iPhone-skydd. Ringa Arlanda etc...
Vi hörs!!!

Inga kommentarer: