tisdag 31 mars 2009

Craving på väg???

Ja, man kan ju undra. Många gravida blir ju extra sugna på kalla drycker och isbitar, syrliga, gröna äpplen och apelsiner. Jag känner igen det. Man vill ha sånt som är fräscht och saftigt!
Helt plötsligt har jag riktat in mig på ett spår... och det är Coca Cola med isbitar och citron. Jag kan inte tänka mog nåt godare!!! Samtidigt får jag allt ondare i kroppen och drar mig för att gå ut och promenera, vilket gör mig rädd att bli fetare än nödvändigt. Att sitta hemma... inlåst... och häva i mig Cola är ingen bra idé. Har dock lovat mig själv att fixa både Cola, is och citron till helgen så jag kan lyxa då. -När folk runt om kring mig dricker öl och vin.

Jag har precis gått en dötrist promenad. Började med att släpa med mig papp och plast till parkeringen, där insamlingen ligger. Efter att ha knökat ner alla tomma gamla förpackningar i behållarna gick jag mot parken vid Huvudstavägen istället för till min oas, Råstasjön... Jag har knappt varit i denna park sen Valborg 2007 (enda gången), och det var inte min grej. Om jag haft ett barn i sjuårsåldern hade det nog passat. Avancerade lekparker, skrikande ungar, massor med barnfamiljer... och mitt i myllret jag. -Som med ett bekymrat veck mellan ögonbrynen rör mig i sakta mak med min stora mage... allt för att inte få ondare än nödvändigt i min redan värkande ischjasnerv.
En känsla av ensamhet kommer över mig och det känns rent av deprimerande att gå där... Jag känner nästan ingen i Solna. Och jag trivs inte särskilt bra. Undrar hur jag ska stå ut i dessa tråkiga miljöer som höggravid och nybliven mamma. Önskar att vi hade bott bättre. Jag hade velat gå ut och sätta mig i MIN trädgård med ett stort glas juice (eller gärna en Cola med is)... Borra ner tårna i gräset och njuta av solens värme... Gå korta promenader i fågelkvitter och trädens sus...
Här är jag omgiven av betong, smuts, trafik och stressade människor... och bor mitt i ett shoppingcenter. Praktiskt men tråkigt.
Hoppas våren kommer nu på riktigt. Då kan vi i alla fall göra i ordning balkongen så jag har nånstans att sitta med min Cola och njuta av vårsolen.

Inga kommentarer: