fredag 20 mars 2009

Små små sparkar och nya skor

Före nio imorse kom en glad mamma in till mig med Klara-Fia i tankarna. Hon kallar bebben så. Med handen på min mage fick hon äntligen känna bebisens rörelser och små sparkar. Mysigt! Hon är den första efter Tias att känna bebben (förutom jag som ju känner den ofta!) och hon har försökt ihärdigt men träffade rätt tidpunkt först nu.
En bra start på en härlig dag alltså. God frukost och bra musik präglade förmiddagen och under eftermiddan for jag, mamma och Christer in till stan och fyndade till tusen.
-Utförsäljning på Fanny resulterade i en vårkappa åt mamma.
-Ett besök på Gamla Berglunds, numera Euroshoe (Sveriges bästa skoaffär) resulterade i ett par söta men framför allt underbart sköna och goa Reiker-sommarskor som jag planerar att ha hela våren och sommaren medan jag blir allt tyngre... (50 kr billigare än i Stockholm, å här fanns även alla andra sko-par jag funderat på i hela huvudstan samt fler ursnygga märken jag aldrig förut skådat.)
-På Joy Components köpte vi tangentbord, mus och webkamera åt mamma, även det lyckat!
I denna stund får jag kämpa med koncentrationen då pappa håller på med en trickinspelning av Idas Sommarvisa här bredvid. Gitarr och fiol, krånglande teknik... Han har minsan svurit och varit arg, haha!

Inga kommentarer: