måndag 30 mars 2009

Vägen till fotbollsmatchen

Laddade till tänderna! Jag känner mig inte som världens snyggaste brud i fotbollströja nu, med magen rund som en boll... men vad gör man inte för Sveriges fotbollslandslag??!!!

Vägen till pre-gamet var lång och bökig och jag var trött som bara den och hade ont i kroppen efter en shoppingdag (ingen vidare shopping men ändå) i Porto. När vi kom ner till hamnen förstod vi att det var där vi borde ha hållit hus hela dan! Här var det ju rent av fint!!!

Månag gamla skruttiga hus dock. Mycket fattigdom gissar jag på. Även inne i stan fanns stora palatsliknande bygbnader som stod och förföll. Trasiga fönster... spöklikt!


Vi visste att vi skulle ha tagit den undre bron för att komma fram så nära vinkällaren, Calem Wine Cellar där pre-gamet skulle vara, som möjligt... Men var gick den undre bron???
Vi tog den övre. Fin utsikt!
Trånga gränder...
Spökhus???Jag är supertrött!
Äntligen framme! Det bjuds på Portvin tillverkat i dessa tunnor. Doftar underbart...
Jag hittar toaletterna och en stol att sitta på samt får god morotsjuice. Nöjd.
Sladjan är konfransier och intervjuar Patrik Andersson, Stefan Schwartz och Jonas Thern innan en stand up-komiker tar över. Vi äter värsta middagsbuffén. Jag gillar efterrätterna bäst!
Och morotsjuicen...
Två bussar kör oss sedan till fotbollsarenan.
De två fulla dalmasarna underhåller med allt från Sveriges Nationalsång till Få´nt ja en körv!
Vi blir visiterade utanför arenan. Sen är det bara att gå in och sätta oss.
Dax för match! -Där vi ser Sverige få en poäng i VM-kvalmatchen mot Portugal som slutade 0-0!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltid så roligt med dina talande bilder, Ida! Det känns som om man varit med på resan! Kram från Anna och Lilla Blå

Unknown sa...

Kram själv på er!!!