söndag 31 maj 2009

Skön helg möter en spännande vecka

Nu är det tretton dagar till beräknad födsel.
Och kanske vi redan fött vårt barn inom två dagar, ifall det blir vändning och igångsättning på tisdag.
Det känns spännande och vi längtar efter vår lilla älskling. Vill att hon ska komma ut till oss så fort som det bara går!

Vi har haft en underbar helg i Verkskär i Roslagen. Det är så skönt att få känna gräset mot fötterna och höra den intensiva fågelsången. Känna vindarna fläkta medan det susar i träden.
Värmen har varit helt underbar, men också jobbig. Jag har legat med mina svullna fötter på verrandasoffan och känt mig antastad av ihärdiga myggor som bitit mig på ryggen, armarna, benen och fötterna. Svettats de få stunder jag vistats i solen och sedan tagit igen mig i skuggan.
Dagens auktion var en riktig värmepärs!!!

Nästa gång vi kommer till Verkskär är vi tre.
Saga trängs där inne i magen. Hon blir allt tyngre och starkare. Sparkarna gör stundvis riktigt ont! Och min nattsömn är inte vad den borde vara, så här i slutet av graviditeten när man helst ska vila så mycket som möjligt och ladda inför förlossning och vaknätter.
Nej, jag vill hellre fnusa min älsklingsbebis i nacken än att ha henne i magen länge till.
Nu är vi tillbaka i Solna. Imorgon kommer Ankis hit och storstädar, medan jag... antingen kommer att känna mig som en slö elefant eller hjälpa till mer än jag borde.
För övrigt har inte tvättmaskinen kommit än, vilket stör oss lite. Det gör i sin tur att vi inte kan sätta upp skötbordet!
Nu är det dags att sova. Hoppas att jag lyckas!
God Natt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till nu imorgon...hoppas ni får Saga åt rätt håll och att hon äntligen får komma ut i världen till sina längtande föräldrar...Kramar i massor från Lena, Daniel o Axel

Unknown sa...

Tack!! Och stor kram på er med!!!