lördag 23 maj 2009

Supersnygga köksstolar!

Vi var inne i en urmysig Malin Westberg-butik i Uppsala igår, och hittade detta underbara tyg för 50 kr/metern! Perfekt till våra köksstolar tyckte jag och köpte två meter.
Det kanske blir en gardinkappa till lillfönstret också!
Så här såg stolarna ut innan uppryckningen. Förra tyget vi köpte var lite av en nödlösning. -Vi var tvungna att klä stolarna men hade ingen aning om vilken stil vi ville ha.
Sedan dess har vårt kök utvecklats och vi älskar rött, rosa, turkost och blått. Green Gate, House Doctor, Margareteskålar ála Rosti, lantromantik ála Kungsboden... Så när jag såg det här tyget sa det klick! Det känns slitstarkt också vilket ju är ett måste!
Lite kämpigt. Det tyckte även häftmaskinen som krånglade ett tag.
Snyggt va?!!! Jag älskar det och vi är sååå glada över vårt nya kök!!! -För det är så det känns!
Stolarna och bordet kommer från mormors förräldrahem. Allt var brunt tidigare men vi målade stolarna vita innan vi tog dem till Stockholm för några år sedan. Bordet målade morfar i en speciell grön nyans innan han gick bort i oktober år 2000.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men gud så snygga dom blev.. var länge sen jag var in på din blogg ser jag!! så skoj å se allt som hänt! du fixar å trixar nåt helt otrolig tjusigt du tjejen!!
massa kramar

Anonym sa...

glömde.../sussi :)