söndag 24 maj 2009

Babyshopping och framtidsutsikter

Idag är det exakt tre veckor kvar till den 14 juni då Saga beräknas komma ut. Imorgon har jag gått 37 hela veckor av graviditeten och det är dags för vändningsförsök.
-Nervöst, men jag är nöjd med att vi snart vet mer om förlossningen och vad som komma skall.
Idag har vi babyshoppat hela dan känns det som. Ankis kom hit redan på förmiddagen och vi gick snart ned till Lek Planeten här i Gallerian, där vi hittade sängen vi bestämt oss för, Kaxholmens spjälsäng Nina! Fina gavlar, två lägen och sänkbar sida, 1299 kr. Vi fick den av Ankis och Gun, faster och farmor till vårt barn.
Sedan for vi till Babyproffsen i Barkarby och köpte "spjälskydd till vagga" m.m. För det blir ju vagga första tiden. Hämtade även ut vår Babybox, som man får gratis innan barnets ankomst. Den innehöll blöjhink, napp, hakklapp och lite annat smått och gott.
Nästa stopp blev Ulriksdals Slott, där vi åt värsta lyxlunchen med efterrätt och allt. Härligt! -Ute i sommarvärmen.
Jag har dock fortfarande ont som sjutton i ischjasnerven efter alla överansträngande promenader i Uppsala... så jag haltade vaggande fram som en tjock, grön anka... (Hade en grön top på mig.) Min mage är inte att leka med nu. Jag känner mig uttittad så fort jag går utanför lägenheten. När vi var på Lek Planeten tidigare idag sparkade bebisen nedåt så det gjorde riktigt ont! Jag var nästan på väg att gå hem, men jag lät mig plågas. Satte sedan på mig stödbältet för att lyfta magen lite under resten av dagen och jag tror det hjälpte.
Vi for hem helt däckade. -Säkert mycket på grund av det väldiga väderomslaget. Vilade och tog det lugnt innan vi fick ett ryck och monterade ihop vagnen! Vår fina Bugaboo Cameleon i mörkgrått och gräddvitt.
Först skrattade vi åt de väldiga instruktionsböckerna men det slutade med att jag hade högläsning punkt för punkt tills vagnen var ihopsatt. Ankis och Mathias kämpade med alla delar. Många moment, bra mycket mer svårfixat än en IKEA-hylla!
Snygg är den i alla fall, och otroligt lättkörd. Det känns bra att den är redo för bebis nu!
Ankis tvättade vaggan, och så la vi i skydd och madrass. Lite finputsning på madrassmåttet behövs men snart så!
Nu håller vi bara tummarna för att allt går bra imorgon. Att Saga är frisk och kry är viktigast. Och att hon klarar förlossningen oavsett om det blir en naturlig förlossning eller om det blir kejsarsnitt.

2 kommentarer:

karina valdes sa...

hoppas din lilla bebis vänder på sig och jag kollar varje dag på din fina blogg :D lycka till!!/karina.

Unknown sa...

Tack!!!
Och roligt nog så lyckades vändningen!
=)