onsdag 20 maj 2009

Våraktiviteter!

I lördags hade vi en toppeneftermiddag hos pappa!
Alvar fick åka snålskjuts på trehjulingen vi lekte med när vi var små. Mamma Elin drog.
Glada systrar i vårsolen!
Studsmatta och frisbee, här finns kuligheter för alla åldrar!
Grållan kommer på besök. Söt, gosig och svårfotograferad. Jag krälar runt i gräset med stormagen och undrar om det verkligen är sunt!
Pappa slänger iväg frisbben. Jag tar många såna här bilder på honom och Oscar... Och är lite rädd varje gång att jag ska få den på magen!
Missen inspekterar kameran.

Tias bakade bröd inatt och jag var sömnigare än vanligt så jag gick och la mig. Väcktes dock av nybakad macka på säng kring ett på natten. Haha, lyxigt!
Men jag hade svårt att somna sen och fick en rätt jobbig natt. Saga rörde sig på alla möjliga vis. Kanske försökte hon vända sig, men i så fall lyckades hon inte. Man ska ligga på rygg med en kudde under baken så den tippar uppåt. -Då ska det vara lättare för bebisen att göra den berömda kullerbyttan. Men hur lätt är det när man har ett huvud som skjuter upp i bröstkorgen?!!! Man vill hellre svanka, för då trycker det inte lika mycket!
Jag har hittat lite övningar också som man kan göra för att bebben ska vända på sig. Men de är inte helt lättsamma. -Som att stå på alla fyra i sängen och lägga sig ned med axelpartiet mot madrassen å ha rumpan i vädret... i en kvart! -Varannan timme! -I fem dagar!!!!!
En annan grej jag funderar över är mina fingrar som domnar så när jag sover. Nu har två fingrar närapå fastnat i domnat tillstånd... Kan det vara bra verkligen??? Ont i lederna har jagt också. Även det har suttit i under hela graviditeten men förvärrats nu. Det gör till exempel ont i fingrarna när jag drar av mig handledsvärmare som sitter hårt. Samt när jag öppnar syltburkar med trögt lock. Inte kul. Är det normalt???

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den där 3-hjulingen hade förut en bilfront.
När jag var liten - på medeltiden - kom farfar Olle hem med den från Söderhamns verkstäder, där han tillverkat den./Kusin-Åsa

Unknown sa...

Aha!
Ja, den har funnits med ett tag och roat många kusiner i Rappsta! Jag kommer ihåg att sadeln var allt annat än skön!!!