fredag 8 maj 2009

En oväntad fredag... -i Bonnierhuset!

Den här dagen blev inte vad jag tänkt mig.
Jag satt vid datorn... tussig... i morgonrock, när de ringde från ett företag, Eframe, som behövde panikhjälp med en sista-minuten-beställning av Avanza. -En konferens skulle videobevakas i Bonnierhuset. Alla deras fotografer samt all utrustning de hade var ute, så de undrade om jag kunde rycka in!
Det gick runt i huvudet på mig. Jag måste ju vara försiktig nu. Inte lyfta tungt... helst inte stressa... men jag sa ja. Och det blev inte lite stressigt! Jag for runt här och gjorde mig i ordning, åt frukost, pratade i två telefoner samtidigt... kamerautrustning skulle hyras, Eframe kollade upp grejer kring konferensen, ringde mig och rapporterade...
Efter en knapp timme satt jag i taxin till konferensen och tänkte att jag tagit mig vatten över huvudet.
-Men det gick bra. (Hoppas jag. Man vet aldrig förrän någon annan kollat igenom materialet.)
Jag hade bokat en PD 170, en kamera jag jobbat med förr men ytterst sällan. Så jag vet knappt var knapparna sitter. Alla väntade på mig och den fotograf som skyndat sig dit för att hjälpa till med ljudet. Det skulle tappas från mixerbordet. En ljudtekniker var också på ingång. Jag riggade kameran och lyckades få en stol att sitta på. Perfekt!
Lunch, kaffepaus, bebisprat till höger och vänster och många föredragshållare. Jag kom därifrån vid halv sex. Lite trött...
Slank in på ÖB vid Fridhemsplan, mest för att köpa väldigt med billig glass, men frysdisken var tom. Kom ändå ut med en full kasse. -Med billiga, viktiga saker som polka-strössel, schampo och milt tvättmedel. Sen for jag hem. Fint väder! Jag var varm så det kändes skönt att sätta mig på balkongen och slänga upp fötterna på balkongbordet.
Jag har slurpat cola med citron i till den goda pizza vi snott ihop samt försökt titta på två filmer men gett upp. Vi har ju Canal+ hela helgen och det är ju trevligt... men vi har bara denna kväll på oss att titta, så det var ju synd att inget passade;
"Utlämnad": ångestfilm om terrorism där jag gav upp när det ena stunden var från nån slags jihad-kurs och andra stunden var ett grymt förhör med en kanske oskyldig man på Guantanamo. Hua!!!!!
"My life as an idiot": Ett kul tema, men alltför långsam och allvarlig. En kille med diverse störningar och problem träffar galen tjej... men man får inte skratta åt tokigheterna...
Nej, imorgon väntar Heby och svärmor. På söndag är det konfirmation i Sala. Tias bakar bröd och tittar på film i jäspauserna. Jag ska nog packa och sova snart...

Inga kommentarer: