lördag 2 maj 2009

Klädångest i solen...

Vi var på VIP-rea på Claesgöran Brittinger & Bondelid på Valborg. -En riktig favvoaffär! I vanlig ordning provade jag en hel hög med kläder, men för ovanllighetens skull var det inte mycket som passade. Ok, kan bero på gravidmagen kanske ni tänker, men grejen med deras kläder är att många plagg funkar hur bra som helst med just gravidmage!
Det dumma var att jag hittade ett plagg jag blev kär i... -Ett långt linne... eller var det en klänning? Med tights till skulle det ha blivit sommarens härligaste plagg, ett plagg som jag kunnat ha nu men också förmodligen valt att lämna BB i. Helt underbart! Men det kostade 664 kr om man drog VIP-rean på 30% och jag tyckte det var mycket pengar så jag köpte det inte. Sen har jag vaknat både igår morse och idag och grämt mig. Ångrar mig så in i vassen!
På fullpris kostar linnet 949 kr och det känns för mycket för mig, så jag känner mig redigt dum som inte köpte det. För är man tveksam brukar man ju kunna lämna tillbaka det, men jag kan inte köpa det till rabatterat pris idag.
=(
Nåväl... nu skiner solen och strax ska vi till Plantagen vid Bergianska Trädgården och köpa någon klängväxt till balkongen. Sen kanske det blir picknick med grillning och mys i solen. Hoppas!!!

Inga kommentarer: