tisdag 26 maj 2009

En oväntad vändning...

Efter en seg förmiddag som uttråkad gravidis släpade jag mig till barnmorskan vid halv två. Vi skulle gå igenom förlossningen och hon skulle bekräfta att barnet låg kvar med huvudet nedåt.
Hon frågade hur det hade gått på vändningsförsöket och jag berättade att det lyckats. Hon blev så glad att hon fick tårar i ögonen, eftersom det bara är cirka femtio procents chans att det går att vända barnet. Hon läste sedan i journalen där det stod att det gått lätt och att jag hade en mjuk och bra mage.
-So far so good...
Mina värden var bra i vanlig ordning. När hon skulle känna hur barnet låg väcktes en viss osäkerhet då hon inte helt säkert kunde känna huvudet nedtill. Vi fick ta ett extra litet ultraljud, som bekräftade farhågorna; Saga har vänt sig igen!!! -Skönare att sitta med huvudet uppåt som vanligt, tycker hon.
Så nu har vi en ny tid på KS, tisdag den andra juni; Vändningsförsök och igångsättning!!! Jag hade nog gissat på kanske ett vändningsförsök till alternativt kejsarsnitt.
Det finns ju en chans att hon vänder sig själv igen före tisdag. I sådana fall blir vi hemskickade igen. Likaså om min livmodertapp inte är redo för förlossning. Men annars blir vi föräldrar om en vecka!
Lite småchockad blev jag... och alla med mig förstås.
Livet är fullt av överraskningar!
Nu ska vi kämpa vidare med att trä bältet i babyskyddet av märket Britax. Inte lätt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Busunge!!!
Kram från moster

Unknown sa...

Ja, hon är envis men go!
Kram!

BUMBIASE sa...

Det är bra! Visa vem som bestämmer redan från början! Vänder sig själv när Busan själv vill kan jag tro!

LYCKA TILL

VARMA KRAMAR ANN-SOFIE