onsdag 27 maj 2009

Meditativ musik och crazy shopping

Skönt med lite sol när de lovat moln! Men jäklar vad det blåser ute!!!
Jag tillbringade förmiddagen till stor del framför datorn. Gjorde spellistor med musik till förlossningen och brände dem på CD. Jag har gjort en sådan cd förut, till min syster då hon skulle få Alvar. Hon var så otroligt nöjd, och jag fick snart bränna en cd till, till en annan kvinna som skulle föda. Jag kallade samlingen "Musik att födas till" och har nu gjort två skivor till i samma serie. -Musik som jag blir lugn av. Och som jag gillar väldigt mycket. Allt för att jag ska kunna slappna av så gott det går och få lite fokus på något annat än värkarna. -I alla fall emellanåt. Några av favoriterna är Alison Krauss, John Scott & Town, Väsen och Jason Mraz. -Bara de lugna låtarna förstås. Gärna med glädje eller kärlek i.
Under eftermiddagen drog jag in till stan på en liten shoppingtur. Kollade på skötväskor på Bonti... och shoppade loss rejält på Lagerhouse. De har så mycket snyggt nu!!! Så det blev retromönstrade tallrikar till sommarens picknikar, supersnygga tryffelformar i cerise och prickigt samt prickiga muffinsformar. Jag ska nog baka muffins så det finns i frysen när bebben kommer ut och alla vill komma och titta på världens sötaste tjej!
Matchande kökshanddukar och ett paraply blev det också. 70-talsförklädet med skogsmotiv var så underbart att jag väl får önska mig det i födelsedagspresent eller nåt... -Barndomsminnen!

Tias har varit hemma och ätit, men nu är han på pappagrupp. Kul!
Jag ska nog lägga mig lite framför TV:n. Kanske ta mig lite hallontryffel, som är helt underbart när solen värmer upp hela lägenheten och jag går här gravid med svullna fötter...

Inga kommentarer: