söndag 10 maj 2009

Konfirmationsfest i Sala!

Toppenväder blev det denna söndag, då Tias brorsdotter Anna Tallroth konfirmerades i Kristina Kyrka i Sala.Kyrkan var fullsatt och gudstjänsten höll på länge. Jag och Ankis körde sedan kamerarace, allt för att lyckas fånga Anna på bild i allt kramande på kyrkbacken.
Jag tog tillfället i akt att be Ankis att ta en bild på minifamiljen också. Vi har nämligen inga bilder på mig, Tias och magen!
Efter det blev det supergod middag hemma hos Reine, Karin, Anna och Erik.
Jag åt lite för mycket... och satt lite för länge. La mig till slut hos katten och drog upp mina svullna fötter. Det är hårt att va gravid!


Närmre sju på kvällen lämnade vi Sala för Heby. -Tillbaka till svärmor Guns lägenhet!




Det blev varma mackor hos Gun innan vi for mot Solna. Resan gick lungt till enda tills en söt grävling fick för sig att springa över vägen... Kvällssolen lyste i pälsen på det stackars djuret. Vi väjde men lyckades inte komma förbi, utan körde ihjäl grävlingen! Hemskt!
Nåväl... nu tar vardagsbekymren över igen;
-Jag går in i vecka 35 och bebisen har inte vänt sig än... Jag ska till barnmorskan imorgon. Hon lär föreslå ett vändningsförsök, vilket jag är lite rädd för... ska jag göra det ändå eller beställa planerat kejsarsnitt ifall hon inte vänder på sig ???
-Vad ska vi köpa för tvättmaskin???
-Vi har fått hem en vagga, som måste mätas. Madrass saknas, för att inte tala om alla andra bebistillbehör!
-Ska vi byta från Telia till Bredbandsbolaget???
-Jag ska till Trönö i helgen... som skulle kunna kallas "lilla julafton". -Mamma, pappa, Daniel och Axel fyller år och ska ha presenter!

Det är mycket nu......

Inga kommentarer: