måndag 4 maj 2009

Oscar och Alvar på picknick

Alvar och Oscar, utsläppta i det gröna! Två och snart fem är de nu, mina fina gudsöner. Och de börjar få riktigt kul ihop! Vi är på picknick i Tessinparken med chokladmuffins, glass och festis. Solen glittrar i fontänen.

Syskon är viktiga. Det vet jag.
Det finns ingen som förstår mig bättre än min syster. Särskilt nu när min mage växer och allt känns tyngre. Hon vet.
Hon har burit fram dessa två pojkar till världen.
Hon vet. Och mamma. Som bar fram oss.

Jag kunde sova inatt. Så skönt att jag vaknade klockan fem och kände mig alldeles lycklig! -Och kissnödig...
Jag gick inte upp på riktigt förrän efter tio, och har sedan tagit det lugnt.
Har bara småpysel att göra idag och det känns skönt.
Samtidigt går jag och hoppas på lite TV4-jobb innan det är för sent! Jag har bara drygt en månad kvar till beräknad födsel, och det vore ju kul att få ihop lite mer pengar innan Saga kommer till världen. Dessutom är det kul att vara inne på fyran just för att jag får träffa folk och vara social! Saknar det när jag går hemma.

Imorgon åker jag nog och hälsar på min kompis Frida som fick barn på annandag påsk. Det känns riktigt kul!
Sedan är det fortsättning på Profylaxkursen. Hoppas det känns än bättre den här gången. Jag vill känna mig laddad inför förlossningen. Inte rädd!!!
Inatt när vi lagt oss rörde sig Saga så det gick som vågrörelser över hela magen. Häftigt att man så väl kan se hennes rörelser ibland! Jag brukar gosa med hennes huvud som nästan alltid känns just eftersom hon sitter upp i magen. Mysigt. Men hoppas hon vänder sig snart!!! Lite jobbigt är det också när hon sträcker på sig. -Ni kan tänka er själva!
Alvar, två år, brukar peka på min mage och säga "besi". Gulligt. Oscar, snart fem, undrar om min bebis tycker om majs. De är glada att snart få en kusin. Och jag är så glad att hon snart kommer till världen!

2 kommentarer:

Janna sa...

Ja herre gud visst är det häftigt att barnet kommer komma snart! Själv har jag ytterligare några veckor till att vänta.
Härliga bilder!

Unknown sa...

Tack!
Ja det är superhäftigt!
Börjar dessutom bli lite tungt att bära nu. Riktigt kul att även du får barn i sommar!