torsdag 7 maj 2009

Föräldrakurs och nya kläder...

Igår hade jag tråksjuka hela dan...
Idag tänker jag inte acceptera tråksjukan. Ingen förälsdrakurs i vägen, så jag hinner ta tunnelbanan till uppgång Rådhuset och kolla på Mammornas (begagnade mammakläder och outlet, en butik som jag helt missat!!! Amningskläder också, så bättre sent än aldrig). -Och vidare in till stan för lite klädkoll på t.ex. H&M. Kläderna här bredvid är från H&M och Indiska, inga mammakläder men magen får... i alla fall nästan plats. Lite fusk har jag med en maggördel emellan, för H&M-topen har blivit lite kort...
Ja, nu blir det inte mer mammakläder för min del, om jag inte dyker på nåt superbra och billigt. Sånt som funkar även efter förlossningen är naturligtvis välkommet!
38 dagar kvar nu bara. Otroligt!
Föräldrakursen igår var ingen höjdare... Särskilt med tanke på att Tias jobbade och jag var där själv! Dessutom satt vi i två timmar och pratade relationer... Mellan den blivande mamman och den blivande pappan... Jag fick sitta i grupp med en massa par. -Saknade Tias kan jag säga... och dessutom var alltihop lite flummigt. Inte lärde jag mig så mycket nytt. Inte ens i andra halvan, om föräldraskap.
Tre och en halv timme... lång tid för en sådan kurs tycker jag. Jag har lärt mig väldigt mycket mer på Profylaxkursen! Men men... i nästa veckas fortsättningskurs ska vi göra studiebesök på bvc, så då slipper vi i alla fall sitta stilla så länge. Och så ska vi prata om förlossningen... Som om jag inte fått nog med sånt också nu, efter profylaxkurs och infomöte med barnmorskor på KS. Jag tror jag mest behöver läsa, öva andning, avslappnning och målbilder samt ladda själv nu.

Inga kommentarer: