torsdag 28 maj 2009

Muffinsbak och fotografering!

Idag har jag varit igång som en duracellkanin, utan att veta vad jag fått all energi ifrån. Efter att ha städat hela lägenheten och handlat var det dags för muffinsbak!!!De nya formarna skulle invigas och lyxigt skulle det bli.Leilas kladdkaksmuffins innehåller nämligen en hel del fin mörk choklad samt kakao av hög kvalitet.
Rapsolja och smör är några till av ingredienserna.
Mmm... det ser redan lovande ut!
Chokladen smältes i vattenbad och röres ned i smeten... smarrigt!
Den finfina kakaon från Belgien köpte jag på den årliga chokladfestivalen på Nordiska museet i höstas.
Fina blev de, muffinsarna!
Strax ska vi provsmaka! Mumsigt fika lär det bli. Alla utom två har jag lagt i frysen, ifall Saga kommer redan på tisdag. Vi vill ju ha nåt att bjuda på! Om vi pallar ska vi vispa grädde och ha färska bär på.
Efter detta tokryck dröjde det inte länge innan fotografen från Vi Föräldrar kom för att fotografera mig.
Lite kul att vara fotomodell en dag. Inte vad jag är van vid. Och han var riktigt trevlig, hade bra idéer och visade bilderna han tagit, som kändes superbra!
Tias kom hem efter några minuter och även han skulle vara med på lite bilder, så vi fick posera i diverse underliga positioner för att ljuset skulle bli rätt och inga dubbelhakor skulle framträda, haha!
Vi tog bilder både inne och utomhus, där Hammarbyare och AIK:are redan börjat skråla inför dagens derby...
Himla fint ljus var det ute. Och vi hade tur, för när fotografen åkt började det spöregna och sedan dess har det varit rena busvädret ute. Stackars spelarna på Råsunda!
Killen som plåtade oss heter Peter Knutsson och går inte av för hackor. Kolla in på hans sida!
NU är det fikadags!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

å det vattnas i munnen på mig! du är riktig bullmoster du! hahahaha
gött.. jag ska te solna nästa onsdag.. ska på kryssning på torsdag. så ev kanske jag kan komma förbi dig på torsdag förmiddag.. är du hemma då??
hör av dig isåfall kompis!
kram kram

Anonym sa...

anynonym var /sussi :)