söndag 21 februari 2010

Sista dagen före första jobbdagen..!

Efter ännu en jobbig natt med för lite sömn... blev det söndag. En lugn dag med en kort parkromenad i kylan, stor-rensning i skåp för att få mer plats för Sagas nappflaskor, plasttallrikar och annat viktigt och slutligen finmiddag hos Ankis och Ulf i Spånga.
Saga var söt som socker när vi skulle gå ner till bilen. Den fina vinterkappan fick hon av sin morfar i julklapp.
Hon har varit lite småförkyld och ovanligt kinkig med maten nu de senaste dagarna. Idag fick blev hon jätteledsen och arg då jag matat henne med en sked fiskgryta till lunch... Och samma sak upprepade sig då hon fick pasta med mozarella i Spånga. Båda måltiderna slutade med att hon fick sitta i knät och mumsa fruktdessert. Annars har hon varit mestadels glad och kelig. Härligt!!!
Imorgon och två dagar till kommer jag att lämna hemmet vid niotiden och komma tillbaka först efter åtta. TV-jobb står på agendan, och jag hoppas verkligen att jag hinner träffa Saga innan jag åker på morgonen och när jag kommit hem. Det kommer att kännas konstigt att vara ifrån Saga så länge!!!
Tias är jätteglad att få vara pappaledig några dagar i veckan i alla fall. Och det känns skönt för mig att få komma ut och göra något annat, även om det är blandade känslor. Allra skönast är det att Tias tar nattvaket. -För att jag ska vara någorlunda pigg på jobbet.
Jag har tänkt lägga mig supertidigt inatt för att öka oddsen att få mycket sömn. Det känns att jag inte sovit riktigt bra på länge, så jag gör gärna någonting åt saken.
Håll nu tummarna för mig att jag klarar morgondagen galant!!!

Inga kommentarer: