lördag 20 februari 2010

American party!

Medan snöstormen yrt runt huset har jag idag inte satt ut foten en enda gång. Det är skönt att bo i en galleria när det är dåligt väder!
Jag har haft nog att göra inomhus då vi bjudit hit syrrans familj på middag och Melodifestival-mys framåt kvällen. De kom till Solna Centrum tidigt och rände runt i gallerian. Elin fick passa Saga vilket var perfekt!
Här uppe skulle det städas och fixas. Och så fick jag och Tias för oss att överraska med ett galet USA-tema. Vi gjorde vårt bästa för att utstråla country och därmed matcha musiken som strömmade ut ur högtalarna; Allison Krauss & Union Station Dan Tyminski, Dolly Parton och nån Bluegrass-grupp jag hittade på Spotify. Jag smög även in rockabillygruppen The Baseballs i spellistan, hihi!
Tias dammsög, jag lade på dukar, vi tände ljus överallt och började sedan med maten; urgoda amerikanska hamburgare med bbq-sås och amerikansk hamburgerdressing.
Vi drack Cola och rosévin till maten och alla var nöjda utom bebisen... Hon var lite trött och arg. Minst sagt.
Oscar, Alvar och Saga hade för första gången lekt länge och väl ihop. Saga har ju många roliga leksaker nu, som piper, knarrar, sjunger och har sig.
Till efterrätt hade jag gjort Southern Pecan Pie. Mer Amerikanskt kan det knappast bli!
Riktigt god var den. Men mäktig till tusen!!!
Vi såg Anja Pärsons åk på TV innan vi bytte kanal och det blev Melodifestival för hela slanten. Vi nattade Saga och lyssnade sedan intensivt på alla bidrag. Inget bet riktigt på oss innan Darin och Crucified Barbara öste järnet. Riktigt bra!!! De var också de enda höjdarna hittills i år, förutom Dogge och Andra Generationen. Enligt mig;-)
Men inte hann jag rösta... tyvärr!
Nu bör jag lägga mig. Igår kom jag å Tias i säng först efter två och sen kunde jag inte somna... Väldigt dumt eftersom Saga vaknade kvart över fem och var vaken till halv åtta på morgonen!!!
Såna ovanor gillar vi INTE!!! Tias tog upp Saga när hon vaknade och gav henne välling. Han lade henne vid halv sex, men hon protesterade så hemskt att jag fick ta upp henne och låta henne leka på golvet till 7.20, då jag såg att hon var tillräckligt trött för att snart glömma att kämpa emot sömnen. Hon sov till 10.20 sedan. Tur det. Annars hade jag varit ett vrak idag!
Good Night!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt vi hade! Tack för alla god mat syster!
Kram från lillsyster!

Unknown sa...

Tack själva och kram på er!!!