torsdag 4 februari 2010

Bebismys och hemskväder!

Efter en jobbig natt med vaken bebis och biten tutte, amningsångest, skrik och gråt, kom morgonen... och förmiddagen. Saga skulle inte upp förrän tjugo över tio idag. Superskönt! När vi kom ut i köket väntade Louise vid frukostbordet till Sagas stora förtjusning. Sen blev det frukost för de stora och en tidig lunch för lilltjejen. Louise passade henne sedan medan jag duschade. Lyx för både mig och Saga!
Saga var riktigt glad åt sin nya lekkamrat! Men snart skulle Louise med tåget till Skåne, så vi blev åter ensamma. Jag ringde och snackade amning med syrran igen. Och bestämde mig för att låta alltihop vara som vanligt nu över helgen. Lämna utfasningen ett tag för att hoppa på tåget igen när jag lugnat ned mig lite och fått perspektiv... (Om det händer vill säga... Vill nog ge mig på det igen nästa vecka, och redan nu sluta amma på dagarna.)
Sen blev det en promenad i det härliga vårvädret! Skojar bara. Promenad blev det... men bitvis var det nästan omöjligt att ta sig fram med vagnen. Jag tog några hemska bilder med min iPhone för att dokumentera den hemska vintern.
Vi slapp i alla fall få snö och istappar på oss från något hustak. Det var nära en gång, så det blev till att skjuta vagnen mitt i gatan sen!
Superjobbigt var det att ta sig till Råstasjön... Och väl där var läget inte mycket bättre. Det haglade och snöade allt mer till råga på allt.
Jag kämåade med vagnen men vände efter en stund. Sjön runt kändes bara för mycket en dag som denna.
Och det var helt rätt, för nu öste det ner mer hagel och snö än förut, så både jag och vagnen blev helt snötäckta. Saga sov sött. Lyllo!!!
Oh, så vackert!!! Nej fy tusan, nu vill vi ha VÅÅÅR!!!!!!!!
Tias kom hem redan vid fyratiden idag vilket gjorde Saga riktigt glad. Att dra pappa i håret är ett sant nöje! att det gör ont på fadern är en annan femma.
Söt bebis. Och jag har fått belöning för allt slit idag; i form av PUSSAR!!! För första gången har Saga pussats ordentligt! Med öppen mun förstås, på min kind, mellan min näsa och mun (där slickade hon lite) och på min underläpp. Den mumsade hon på väldigt. Gosigt och sött!!!
Saga somnade före nio ikväll men var vaken mellan halv tio och kvart i elva... Ledsen efter att ha drömt något. Kunde inte somna, så det slutade med amning igen förstås... Suck...
Men söt och go är hon. Och framför allt så är hon min lilla älskade unge!
:-)

1 kommentar:

Louise sa...

Tack för att jag fick vara hos er! :) Det var inga problem att ta hand om Saga.
Jag tänkte att du kanske ville se bilderna jag tog på henne, så här är två stycken
http://www.flickr.com/photos/kalasfint/4330376501/
http://www.flickr.com/photos/kalasfint/4330376325/in/photostream/