måndag 22 februari 2010

Tillbaka på fyran!

Idag var jag tillbaks på TV4 igen. Jag tog mig dit smidigt trots SL:s rekommendationer att stanna hemma idag på grund av snön och kylan. Just den blå linjen gick ju som vanligt, liksom den del av röda linjen som jag behövde åka med.
Det kändes inte så konstigt som jag trott att komma tillbaks till fyran. Allt var som vanligt. -Förutom att jag glömt bort diverse redigeringsdetaljer...
Jag har idag
*letat två sladd-myggor (små mikrofoner) förgäves...
*varit på foto-/redigeringsmöte
*fått en redigeringsgenomgång av Fredrik (för att vara på den säkra sidan)
*kört mot Lidingö för att hjälpa en annan TV4-bil i nöd (men fick vända då de fått hjälp av förbipasserande)
*synkat (gjort en TV-intervju med) en karl på Näringslivets Hus
*och slutligen klippt ihop inslaget som gick i Ekonominyheterna under kvällen.
Vid kvart över sju rusade jag till tunnelbanan medan kylan stack i kinder och näsa. Jag hade skapligt flyt och kom hem redan kvart i åtta!!!
Lilla älskade Saga som satt i sin matstol sken upp med hela ansiktet när hon såg mig. Sedan tittade hon på mig och skrattade högt så fort jag sa någonting eller log åt henne! Hon var verkligen glad att se mig. Och jag var överlycklig att se och kela med min dotter igen.
Jag har sedan badat och matat henne. När hon somnat i sin säng kändes det verkligen hur lite jag sett henne under dagen. Jag hade velat ha två timmar till med Saga under kvällen... Men nu hoppas jag förstås ändå att hon får sova bra inatt..!
Jag sov halvdåligt inatt, så jag ska lägga mig strax.
God natt!

Inga kommentarer: