torsdag 18 februari 2010

Systerkväll med vin och babbel

Så här söt var Saga när jag lämnade hemmet vid halv sex-tiden ikväll. Hon och Tias skulle hå ner på Ica och köpa katrinplommonpuré!


Det kändes lite jobbigt att lämna henne...


Men det var mysigt att komma hem till Elin å hela familjen. Jag fick dessutom god mat i form av nachos, rosévin och grejer samt en rosa cupcake. Och så hann vi se Anja Pärsons andra åk i OS!
Sen gick jag å syrran ner mot stan för att ta ett glas vin på nåt trevligt ställe.


Vi hamnade på Brasserie Godot. Urmysigt!


Och kul med systerkväll, den första på länge länge... Vi hann avhandla många ämnen, såsom Icas stekpannor, barnens sovvanor och kreativa jobbtankar.


Vi åt wasabinötter tills vi fick ont i magen och drack massor...


... med vattten. Gott!
När klockan närmade sig elva kom ett gäng brats och satte sig vid bordet bredvid. Intressant!
Vi började så smått packa ihop för att bege oss ut i kylan.
Nu sitter jag på tunnelbanan på väg hem. Också det är ganska intressant. Min tunnelbanerutin är som bortblåst efter mammaledighetem. Jag letar hissar, missar rullband, glömmer åt vilket håll jag ska gå etcetra. Men jag står i alla fall på rätt sida i rulltrappan!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: