lördag 13 februari 2010

Sängchock och matkaos

I förmiddags satte vi oss i bilen och for mot Uppsala. Tias hade bokat ett möte med Jessica på SOVA, Sängvaruhuset i Uppsala klockan ett och vi mellanlandade på Kungsängen i Sollentuna.


Alltihop slutade med att vi köpte vårt livs dyraste säng.


Servicen på SOVA var oslagbar och Jessica såg på vilket sätt vi sjönk ner i madrassen och kunde säga vad vi behövde. Hon visade med olika tryck hur en säng ska kännas och hur det inte ska kännas.


Sängen vi köpte är en Jensen som ska hålla stilen i femton år.
Om de hade haft samma service på Kungsängen hade vi kunnat göra en mer rättvis jämförelse... Den här sängen var dyrare än vi tänkt, så vi fick ta den på avbetalning..!


Lätt chockade över sängköpet drog vi in på IKEA och hade matcirkus med Saga...


Jag firade sängen med chokladmousse!


Saga fick sin favvodessert (efter mixat päron).


Sen blev det glada titt ut-lekar med min sjal innan vi for vidare. Nu närmar vi oss Sagas farmor i Heby, där vi ska sova inatt.

- Bloginlägg från mobilen ;-)

1 kommentar:

Bengt Persson sa...

Vad glad jag blir över att du uppskattade vår service! TACK! Det värmer ett butikschefshjärta att läsa detta inlägg från dig och din familj och jag blir mycket stolt över Jessica, mina medarbetare och vårt SOVA sängvaruhus!

Tack för förtroendet ni visar SOVA Uppsala genom att köpa er säng hos oss och investera i er framtida sömn. Jag är också övertygad om att ni i framtiden kommer uppleva att sängen inte var dyr utan prisvärd då den kommer att få dig att sova bättre och vakna mer utvilad. (om inte Saga vill annorlunda... Min Elvis, ett och ett halvt, vaknar ibland på nätterna... :-)

Vi på SOVA ser fram emot att finnas där för er i framtiden om det är något ni undrar över, behöver eller har att anmärka för oss!

Återigen, Tack för förtroendet!

Med Vänliga Hälsningar
Bengt Persson
Butikschef SOVA Uppsala