torsdag 25 februari 2010

Härlig gungning och LYX på kafé

Efter tre arbetsdagar kändes det åter superlyxigt att vara mammaledig. Jag har längtat så efter Saga att jag gladeligen gick upp med henne klockan sju imorse trots att jag var supertrött.
Sagas fick ha våriga kläder idag.
Hon lekte och pysslade medan jag gjorde mig i ordning. Hennes ålningsteknik har finslipats den här veckan, så hon tar sig fram snabbare och snabbare. Det gäller att hänga med!
Vi gick en förmiddagspromenad innan jag gjorde egen mat åt Saga, som hon ÅT!!! -Potatis, broccoli, gräslök, frikadeller, liiite peppar å salt samt mjölk och smör... Och en tesked av Hipps "pasta med broccoli", för att göra smaken mer lik hennes älsklingsrätt.
Efter maten träffade vi Malin och Stella för att gå en promenad. Vi gick först till en lekpark där Saga fick gunga för första gången!!!
Det var superkul tyckte hon.
Hon skrattade högt medan jag puttade henne genom luften så vinden ven om nosen.
Det här får vi göra fler gånger!!!
Stella var hungrig så hon fick gröt. Mums!Saga var superglad. Här skrattar hon och dansar. -Drar fötterna upp och ner, upp och ner!
Jag blev sjösjuk av att se på min dotter farandes upp och ner, fram å tillbaka, så nu avslutade vi gungningen och gick en sväng i parken... Saga blev arg och Stella somnade.
Som final tog vi en fika på det nya kaféet nere i hotellfoajén i gallerian. Hur mysigt som helst var det! Kändes lyxigt, som att sitta på en finare krog. Bordsservering och nota. Och inte dyrt heller! En extra bonus var att det fanns så mycket plats för Saga att kräla runt i soffan!
Tanterna vid bordet bredvid blev väldigt förtjusta i det här lilla charmtrollet.Malin busade med henne och hon skrattade förtjust.
Vi stannade länge, och efter att jag å Saga bytt blöja på toaletten satt plötsligt en nyvaken Stella i soffan!
Hon ville gärna gosa... Eller var det Sagas hår hon ville åt?
Söta är var de i alla fall, de små. Och mysigt hade vi det!
Ikväll har vi myst vidare. Saga var så trött att hon somnade redan 19.20! Jag och Tias fikade med glass, chokladsås och polkagrisströssel, löste modemkrångel och letade mikrovågsugnar på internet. Å nu har jag fixat en massa bilder vilket gör att jag blir sen i säng. Dumt!!! Men jag kunde inte låta bli...
Imorgon kommer kusin Anja, så i helgen får vi fullt upp. Det känns riktigt KUL!!!
Tråkigt värre är däremot att Systers lilla Alvar har magsjuka och kräks... Hemskt för honom. Och för syster som har ett superviktigt uppdrag för Hasselfors, med deadline imorgon. Ingen sömn, sjukt barn och sjukt många texter som ska skrivas. Stackars!!!!! Å inte lär hon kunna träffa oss i helgen heller... :´( KRYA!!!

1 kommentar:

erica sa...

Hej, om några timmar avslutas min tävling där man kan vinna en valfri t-shirt/body från paul Frank. Bara ett litet fredagstips sådär;=)
Kram Erica

http://erica.myshowroom.se/2010/tavling-vinn-ett-barnplagg-fran-paul-frank/