onsdag 24 februari 2010

Anka på vift och mat på drift..!

Den här dagen har varit lugnare.
Jag vaknade av en ledsen bebis 6.20, och tog chansen att gosa och trösta innan Tias matade henne.
När jag kom till fyran hann jag gå en sväng till Ica i solen för att sedan få mig en skymt av Anna Anka utanför TV-huset.
Jag var sedan ute på ett jobb, synk plus klippbilder på Stadsmissionen i Liljeholmen. Trevligt!
Sen blev det inget mer. Bara sitta och babbla med gamla TV4-kollegor som jag inte sett på länge, vilket var kul!
Jag fixade ett "Mat på jobbet"-kort också, för att kunna köpa mig en findus-portion med kyckling Tikka Masala att äta till middag. Den var dock så het och halkig när jag tog ut den ur mikron att den slant... så nästan all mat for ut över de vita lådorna samt golvet i pentryt... Shit, vad jag fick torka. Det såg ut som om jag spytt över alltihop, så jag informerade förbipasserande om min klantighet innan de hann tro nåt värre. De tyckte sååå synd om mig. Utom en som sa "Spännande!"
Det blev en kexchoklad och te sen. Och fika när jag kom hem. Saga sov sött, men har redan vaknat en gång och fått tröst av sin längtande mamma. Imorgon är det vi två igen!

Inga kommentarer: