fredag 2 oktober 2009

Nytt kusinbarn!!! Det slår TV:n med hästlängder

Imorse kom mitt lilla kusinbarn till världen! Hon är 50 cm lång och väger 3745 gram. Maria hade gått tio dagar över tiden, så vi har väntat och väntat på den glada nyheten. Så äntligen... Superkul med en till tjej i släkten! Hoppas hon och Saga blir bästa vänner och får leka varje sommar, precis som jag och syrran lekt med Maria och hennes syster om somrarna när vi var små.
Ett stort GRATTIS!!! Till Maria och Niclas. Och lycka till med allt!!!

Ja, det var dagens höjdpunkt, att få en sådan nyhet. Mörkt hår har hon också, precis som Saga hade.

Jag och Saga slöade väldigt imorse och under förmiddagen. Sen tog vi oss i kragen och gick runt Råstasjön... Jag vet, jag borde inte ha gått runt sjön igen, jag är ju allmänt less på den rundan! Men jag tyckte den kändes lagom... Efter halva promenaden var jag dock tvungen att sätta mig på en bänk och Facebooka. Var så uttråkad!!! Trots den underbart fina höstdagen.
Saga sov sött i vagnen, så efter promenaden gick jag på en liten shoppingtur i gallerian. Den resulterade i en underlig men snygg partytunika på Vero Moda och tre små bodys på Kappahl. Medan vi shoppade loss var Tias och Pelle hemma hos oss och installerade vår nya PLATT-TV!!! Ok, jag vet att nästan alla andra har sådana numera... men jag har verkligen inte haft någon brådska att fixa en plattis. -Ju längre man väntar desto billigare blir de, har jag tänkt. Bättre och billigare! Så nu fick vi en bra Samsung-TV på 40 tum för 6500 kr! Tias har tjatat om en platt-TV länge och väl så han är riktigt nöjd.
Ikväll blev det alltså inte bara vanligt fredagsmyyyyys. Vi har ju firat framför allt släktens lilla nyföding! Men även vår platt-TV... samt min farfar som skulle ha fyllt 101 år idag om han levat.
Idol var ett viktigt inslag trots allt. Vi gillar Tove och Mariette bäst. Men det är ett bättre startfält än någonsin tror jag!
Saga somnade tidigare än vanligt, så det blir spännande att se hur länge det dröjer innan hon vaknar och är hungrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till ny-TV:n!
Vi ska titta på tjock-TV:n, elda i spisar och kaminer och njuta av att slippa höstrusket därute och tänka på all fin potatis som numera finns i den med enris mögelsanerade källaren på Nils Magnus! Det du! Men vi längar efter våra barnbarn. Det kan inte hjälpas!
Kramar
Mormor - som inte gör något annat än lysnar på Esbjörn Svensson just nu.

Unknown sa...

Låter som om ni har det rätt trevligt tycker jag! Hoppas vi ses snart!
Kram!
Ida