torsdag 22 oktober 2009

Höstmys med Saga

Idag har jag haft en riktig mysdag med min bebis.
Vi låg kvar i sängen länge under duntäcket och myste imorse, skrattade och pratade, innan vi klev upp och gick ned i det kyliga köket. Dags att elda för kung och fosterland, göra frukost, mata bebis och göra allt som hör en morgon till. Sen blev det pannkakor hos mormor.
Så kom vi ÄNTLIGEN ut på en riktigt härlig promenad. Den bar till Trönö Lanthandel denna gång med, och nu gick vi den långa vägen gemom skogen då vi skulle hem. Det resulterade i en hungrig och arg bebis, så vi fick göra en snabbvisit hos hennes morfar. Där blev det matning, gos och skratt innan vi gick vidare hemåt. Snart hemma... Saga har fått ännu ett raseriutbrott så jag har hållit henne en stund och sedan satt henne upp i vagnen. Det brukar lugna henne lite.
När vi kom hem gjorde jag en riktigt god pastasås med kyckling. Till det kokade jag tagliatelle. Mums! Lite lyx så här på torsdag kvällen. Mamma hade ju sin sista lediga kväll före den väldiga jobbhelgen. Och Tias kom ju äntligen upp, till Sagas förtjusning! Vaccinerad och glad. Mest glad att få träffa lilltjejen förstås!Vår älskade lilla underbara unge. Tokigt glad var hon denna kväll.
-Och sötast i världen förstås!!!
Myspys!!! Nu tycks alla ha gått och lagt sig utom jag. Igen!
Så... God Natt!

Inga kommentarer: