torsdag 8 oktober 2009

Bebisar och kärleksmums!

Idag har Saga fått se massor med bebisar. Vi träffade Malin och Stella vid halv två och gick till Öppna Förskolan och råkade komma lagom till babysången. Snopet! Hela rummet fylldes av mammor och bebisar, så ringde det i en klocka och vi fick sånghäften. Det var bara att gilla läget och sjunga med i bebislåtarna.
Men jag måste säga att Saga får roligare, fartfylldare musikupplevelser hemifrån, så den här sångstunden snarare tråkade ut henne. Framåt slutet gnällde hon lite, så jag tog tillfället i akt och gick ut.
Stella var trött och inte det minsta glad, så vi bestämde oss för att ta en promenad. Lisbeth och lilla Siri hakade på, och efter att vi fått en hel del sol och höstluft landade vi på Café Solo, där det för mig blev chai-te och kärleksmums med grädde och chokladsås. Onyttigt men SUPERGOTT!!!
Saga å Siri var plötsligt pigga. Vi satt länge, tills de började bli uttråkade och Stella tog över som pigg och glad bebis.
Här hemma skulle Tias prompt ha pannkakor med lingongrädde... Gott men fy... Tårta på tårta! Han ändrade sig som tur var angående äppelpajen, vilket var ytterligare en önskan han hade innan han smällt i sig en massa grädde.
Saga blev arg. Jag fick äta med henne i knät vilket gick ganska bra... Sen sken hon upp som en sol när hon fick prata med sin faster i telefon.
Snart ska vi ta ett halvmagert fika... Saknar tyvärr mörk choklad vilket hade varit gott. Det var ju en av de få grejerna jag plötsligt tappade suget efter när jag var gravid. Och först nu framåt hösten har den mörka chokladen seglat upp på första platsen över gott te-tilltugg igen!

Inga kommentarer: