fredag 10 juli 2009

Finbesök till Saga, en månad gammal!

Sagas besök hos BVC gick strålande förutom hungern som plötsligt infann sig och gjorde att jag fick besöka amningsrummet direkt efter kollen.
Saga, idag en månad gammal, har nu gått upp i vikt från födslovikten 3730 gram till hela 4660 gram! Hon har växt från 52 cm till 54,3 cm och huvudomfånget har ökat från 36 till 37,8 cm.
Månadsdagen till ära fick vi riktigt kul lunchbesök här i Solna. Sist jag träffade min kusin Maria var jag i graviditetsvecka 30. Det var i påskas. Nu är det hon som har största magen och faktiskt är i just vecka 30. Födseln är beräknad till 22 september.
Vi åt kättfärssås och spagetti och gott fika efteråt. Saga envisades med att sova hela tiden! Djupt... Lite synd, men hon charmade Maria och Niclas ändå, med sina miner och små ljud.
Här fick hon ligga på magen, i närkontakt med sin syssling. Lill-sysslingen sparkade lite på Sagas fötter. Hur gulligt är inte det?!
Och Maria ville inte åka hem förstås!
Gosigt!
Men underbart är kort. Och så fort Mia och Nicke åkt ned i hissen för att sedan fortsätta sin resa mot Hälsingland slog Saga upp sina klara blå förstås. -Vrålhungrig!
Efter matning vilade vi på sängen, hon och jag. Och nu var det min tur att somna djupt. Därför har vi inte ätit än! Men nu står pizzan i ugnen. Vi har ändå redan kapitulerat när det gäller ordning, reda och bestämda tider. Man måste ju anpassa sig när man har bebis. Och det är skönt på sitt vis!
;-)

Inga kommentarer: