onsdag 14 oktober 2009

Åter en sömnig tisdag...

Tisdagar är våra sömnigaste dagar. Babymassagen börjar klockan nio och vi måste upp vid sjutiden. Precis när Saga (och jag) vill och behöver somna om för ytterligare några timmars sömn.
Nej, nu skulle vi ut i höstrusket. Det snöade till och med när vi skyndade mot Huvudsta öppna förskola. Brrrrr.......
Väl inne i värmen återfann vi vår plats på golvet. Idag lärde vi oss magmassage. Och så blev det repris på förra veckans benmassage. Saga låg och vred sig, kollade in de andra bebbarna och var inte alls med på noterna som det verkade.
Jag var den enda i gruppen som inte masserat min bebis hemma en enda gång så nu ska jag skärpa mig. Saga tycker nog det är mycket mysigare att bli masserad i hemmiljö, där det inte finns så mycket annat att titta på.
Efter massagen ammade jag Saga. Hon skrek och var gnällig men tillslut lyckades jag söva henne. Hon sov tills vi skulle gå och jag lade ned henne i vagnen. Då började hon skrika nåt helt fruktansvärt! Jag kämpade på henne overallen och lyckades få på mig bärsjalen och sätta i henne där. Ett litet helsike var det för hon var stortokig medan jag drog på mig stövlar och krånglade mig ut till vagnunderdelen som skulle låsas upp innan chassit skulle på. Saga skrek så det till slut bara gurglade om henne. När jag väl kom igång och började gå tog det cirka tio minuter innan Saga lugnade ned sig och kunde somna.Sen sov hon tills vi kom hem.
Vaknade dock snart och var pigg och glad! När hon somnade nästa gång sov hon desto längre. Jag hann lägga ned henne i vagnen, springa en massa ärenden i gallerian, sova en timme och vinna en Betapet-match innan Saga vaknade.
Äntligen hade jag bytt hoppgungan Saga fått av Ankis i helgen. Den förra var för trång för vår lilla bebis!
Men Saga tyckte verkade inte överförtjust över att bli satt i denna knallrosa sele som hängde från dörrposten. Hon visste inte vad hon skulle hitta på. Efter ett tag spexade hon lite. Men var inte överförtjust.
Jag var skeptisk. Tyckte det knakade oroväckande i dörrposten där vi fäst hoppgungan. Det kändes inte 100 % säkert. Inte om hon börjar studsa runt nåt väldigt! Så vi ska lämna tillbaka gungan imorgon. -Vill inte ta några risker.
Söt var hon i alla fall! Som alltid.
Ikväll har vi sövt henne tre gånger. Nu hoppas vi hon sover till nio-tio!!!Jag är ännu senare än vanligt i säng. Hua, behöver ju sova! En av anledningarna är två Betapet-matcher, en med pappa å en med pappa och Tias. Jag har vunnit stort båda gångerna. Sånt superflyt idag! Har jag plötsligt över en natt blivit en hejare på Betapet??? Hoppas det fortsätter åt rätt håll.
Nu är jag vrålhungrig... men det ska jag ignorera. Måste sova!

Inga kommentarer: